Teori om universum...och lite annat.

Hejhopp Blogg!
Nu har Bror Tomas åkt till Bangladesh, han borde vara framme om c.a en halvtimme.
Det är rätt läskigt och jag är sjukt avundssjuk. 30 grader och strålande sol,  här hemma regnar det och min fönsterruta har immat igen. Han ska vara borta 18 dagar!!!! O_O
Syster Soni och syster Nadj sover över hos kompis och pojkvän, så det var bara Syster Tov och jag hemma igårkväll och idag.
Vi hade lite mysigt, Tov hade gjort en mycket trevlig paj, vi tände ljus och sen kollade vi på ett program om Stephen Hawkins... min typ största idol. heh.
Sedan kom vi på en teori om universum...
Universum är ett oändligt antal andetag, just nu befinner vi oss i en utandning. Innan utandningen är universum väldigt lite, sen sker Big Bang och allt utvidgas. Efter ett tag (massa miljarder år) andas universum in igen och allt blir sådär litet som det var först. Så pågår det och kommer alltid pågå... anledningen till att vi tycker att universum är 13,7 miljarder år gammalt är för att vi bara kan räkna från den utandning vi känner till. Kanske har det funnits många big bang före.
Visst låter det hela underbart logiskt!

Efter filosoferandet gick jag och lade mig. Precis innan jag somnade kom vår outhärdligt jobbiga, älskvärda katt in och krävde sin rätt till min säng. Jag gömde mig under täcket och tänkte att hon kanske skulle ge upp och gå därifrån, men icke. Hon började krafsa hysteriskt tills jag blev galen och knuffade ner henne från sängen. Hon blev fruktansvärt kränkt och ylade argt och sorgset. Så jag var tvungen att krama henne och låta henne sova hos mig. Det är bara det att jag inte kan sova när hon är hos mig, för att hon tar all plats och byter ställning var tredje minut. Sedan lägger hon sig på min hals så att jag nästan kvävs.
Med andra ord har jag inte sovit mycket inatt och är väldigt trött.

Jag måste bara passa på att påpeka att nu har jag faktiskt uppdaterat min blogg med relativt jämna mellanrum.
Ingen kan klaga.
Och snart ska jag baka tårta till min kära Oma.
Vi ses.
Huj.

Kommentarer
Postat av: Impad mor

Fantastisk teori, både intelligent och poetisk. Den köper jag direkt!



2009-01-26 @ 08:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0