Höst

Det är höst. Höst på marken, höst i luften, höst överallt.
Och träden är inte ens fina, de som brukar brinna så vackert är bara färglösa stammar utan färger.
Allt känns så meningslöst. Hjärnan är tung och har glömt bort hur den ska organisera tankarna, och kroppen känns trött och livlös.
Då är det bra att ha en blogg där man kan skriva om vardagliga saker och liksom gömma undan trista tankar. Jag ska packa in dem i en grå filt och slänga in i något hörn någonstans.

Den här veckan har vi drama varje morgon. Vi skriver en pjäs om mobbing som vi ska spela upp för högstadieelever på olika skolor. Det känns som om pjäsen kommer bli riktigt bra och vi är väldigt engagerade.
Det är skönt att ha drama som första lektion, avslappnande och energigivande.
Sedan hade vi samhällskunskap och fysik. Jag var inte överdrivet ambitiös utan satt mest och tänkte på annat.
Eftermiddagen var en ganska lugn sådan med matte och bild. Två avkopplande ämnen som jag älskar.
Apropå bild... Jag har fått något slags tecknar-ryck, jag vill bara rita hela tiden. Desvärre har jag andra viktiga saker jag måste göra... Plugga inför shakespeare-provet bland annat. -.-''

Jag ska gå och göra det... Nu!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint om höstruskiga tankar. Fortsätt blogga!

tycker

M

2008-09-18 @ 18:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0