Skola igen

Idag började jag skolan, det var mysigt att få träffa alla igen ^^.
Dessvärre har vi bytt klassrum till en hemsk "här-visar-vi-farliga-experiment-sal" som luktar illa och har hårda stolar.
Vår klass heter numera N2, vilket känns fruktansvärt skumt.  x_o
På bussen var jag tvungen att argumentera mot en sur busschaufför som vägrade inse att jag faktiskt började skolan idag och inte fått mitt busskort än. Tillslut fick jag i alla fall åka med gratis.
Det var en lugn dag, vi började 13.00 och slutade 16.00. Under de timmarna fikade vi, pratade sommarlov och planerade inför nollningen.
Vi ska nämligen nolla de nya små ettorna, det känns rätt diffust eftersom ingen riktigt verkar veta vad vi ska göra med dem. Vi har lite ideer, tex:  tvinga dem att utöva tai chi och döpa dem till skumma saker.
Undrar om de är lika rädda som jag var när jag började ettan.
Jag var helt förstörd och trodde att jag aldrig skulle få några kompisar. Men så blev det inte, jag älskar min fina klass. Vi är bäst i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0