Övningskör

Idag, (och andra dagar), har jag varit och övningskört.
Det var mycket trevligt eftersom jag för första gången kände mig relativt lugn.
Jag kan nästan: starta, stanna, svänga, växla, förhindra att köra på barn eller katter, bromsa och annat nödvändigt.
Jag kan däremot inte: backa, titta i backspeglarna, parkera (se nedan), köra på höger sida och annat nödvändigt.
Med andra ord är jag en stor trafikfara och detta blogginlägg är främst till för att varna dig, kära läsare, för att vara i närheten när jag sitter bakom ratten.
Stackars lilla pappa som tvingas lära mig saker, som för honom är helt uppenbara och går automatiskt.
Men jag känner mig ganska häftig när jag kör bil. (är det en manlig egenskap?)... o___x

Annars har jag inte gjort så mycket idag, fast jo, jag har plockat blåbär med mamslan. Det var roligt ända tills himlen plötsligt ändrade färg till öhhh...ingen färg alls, den blev mörk och läskig. Sen fick vi 17 ton vatten på oss så vi sprang hem. Vi kände oss ganska blöta och inte mycket blåbär blev det.

Nejnu ska jag gå och kurera mig, jag tog nämligen med mig en besvärlig, tysk förkylning hem.
Den förstör mitt liv, jag tycker inte om den, trots att den är tysk. Jag kan inte sjunga och det gör mig på dåligt humör.
morrr >________< ' ''


...

Kommentarer
Postat av: mamma

Men det blev en hel burk blåbärsmarmelad! Och en pytteliten burk av det som inte fick plats i den stora. God var den också!

tycker mamma, som slickade kastrullen

2008-08-12 @ 09:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0